En sen - vad, är klockan bara så lite? - uppdatering

Och jag har fortfarande svårt att hitta rätt tangenter. Höll på att skriva sa när jag skulle skriva så. Ah, well.

Malin, min engelskalärare i England sa alltid att man skulle vara försiktig med kommatecknena så när det någon gång är flera "och" i en mening så... försöker man få ut meningen i sammanhanget. Som min franskalärare sa: språk är logiskt! Så länge det inte är engelska.

Igår packade jag hela dagen då Evalena inte behagade dyka upp. Istället kom Evelina och lånade en bok. Jag har fått ihop tre flyttkartonger som ska med till Linköping och ska packa kläder och böcker imorgon (ska försöka packa kläder idag; de flesta ligger på min säng). Hmpf. Ska inte ha med mig alla böcker till Linköping dock, det blir mest faktaböcker och nån enstaka skönlitterär bok. Anne på Grönkulla ska dock med. Resten av böckerna ska vara kvar här, tillsammans med en kartong skolsaker och gosedjur.

Idag var dock Evalena här och det var väldigt kul att se henne. Hihi, hon ska flytta nedåt en vecka efter mig och ska bo bara några mil från Linköping. Veeeeeeeery nice. Vi gjorde några ärenden på stan, jag var hos optikern och rättade till mina glasögon och sedan till Coop för att köpa kontantkort. Evalena var tvungen att gå till apoteket. De har stängt Buketten upptäckte jag, vilket är lite synd. Undrar om den öppnats någon annanstans. Nå, när vi var klara med våra ärenden så tog vi oss en promenad i det urvarma vädret. Vi smet in i skuggan bakom kyrkan och plockade blåbär där, vilket var himmelskt. Ännu bättre var det att komma hem till mig och äta och sätta på datorn. Evalena hjälpte mig med att öppna en e-legitimation så nu får jag pengar från CSN också. Det andra antagningsbeskedet har kommit; jag ska definitivt till Linköping nu.

Nu började jag skriva en mening på engelska... här kommer den svenska versionen: jag förlorade mig i en bok efter Evalena hade gått, vänligen medtagande ett brev som skulle postas, så jag förlorade en hel eftermiddag. Boken var Återkomsten, som jag inte har läst på evigheter. Jag skulle bara bläddra i den, som jag brukar göra med böcker, men kom på mig själv att vända blad efter blad så jag läste till strax innan nio. Well, well. Ska försöka få någon ordning på några kläder som ligger och skräpar i mitt rum - eller rättare rummet jag sover i - innan sängdags.

Gonatt!
Sara



Kommentarer
Postat av: Malin

Som sagt på msn, bara 2 engelska ord i detta svenska inlägg, bra gjort! ;D retas



Tack för länkningen, och jag förstår vad du menar.. men det gick ändå att tolka på flera sätt pga det icke-existerande kommatecknet! Så det så! ;)

2009-08-07 @ 22:31:09
URL: http://bloggtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0