Jag dricker arla och äter konstiga ägg

Äggen har nån sorts tillsats som gör gulan orange. De smakar i alla fall som ägg ska göra och det är alltid något. Har just ätit middag och faktiskt lyckats med att få i mig tre mål idag. Åt fil med havregryn till frukost, spaghetti och korv till lunch och nå potatis, lök och morotsröra till middag med ett stekt ägg till. Det var hyfsat gott, i alla fall en ordentlig bukfylla och det är alltid något.

Har inte gjort så mycket de senaste dagarna, var inne i centrum i fredags och tjorvade runt. Det enda jag köpte var en varm korv, jag var hungrig som tusan. Men staden var fin och jag hittade till Bosses Glassbar, som min kusin hade tipsat mig om. Köpte ingen glass dock. Sen hittade jag inte tillbaka den vägen jag kom från (som föresten var en väldigt vacker väg, vid sidan av en å som forsade fram) men som tur hade jag en karta och lyckades hitta hem. Och då hade ajg varken sett universitetet eller köpt mat. Jaja, gick till Ica ett stenkast från huset på kvällen och köpte lite välbehövlig mat.

I går kokade jag bönor för hela slanten, passade på att göra det när min värdfamilj inte var hemma. Det tog ett tag men nu har jag tre påsar i frysen och en påse i kylksåpet med en blandning av pinto-, soja- och kidneybönor och kikärtor som jag ska leva av. Kött är så dyrt, så jag ska bli semi-vegetarian. Jaja, inget fel i det. Ganska bra faktiskt.

Värdfamiljen kom hem idag och jag har faktiskt gjort en fantastisk sak, nämligen fortsatt på Georginas profil. Ska kanske avsluta den idag, har bara förhållandet med Robin kvar på den. Fantastiskt, som sagt. Jag har inte heller idag lyckats ta mig till universitetet, men har lyckats hitta coop  i alla fall och köpt några saker jag glömde förra gången. Så nu har jag skafferiet och kylskåpet full med mat, mer eller mindre.

Nu ska jag fortsätta med Georgina och vara glad åt att jag faktiskt kan skriva I'm an Author igen.

God natt!
Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0