Mitt komplicerade förhållande med tiden

Tiden går ibland underligt för mig. Den kan gå snabbt, men när jag har tråkigt kan jag dock aldrig säga att den går långsamt, då jag för det mesta har "stora funderingar" att tänka på. Men ibland går den rätt konstigt, som idag. Jag kollade på klockan och tyckte att den borde ha varit mer än den var - mest på grund av att jag hade gjort mycket på förmiddagen, inklusive att kämpa med tvättmaskinen så att jag fick nån rentvätt. Hm.

Hur som helst, om jag får säga det själv har jag varit ganska duktig, då jag (till slut) fick in min tvätt i maskinen, hittat en ny gångväg som går längst ån, lagat mat (soppa blev det) och kokat ägg samt gått igenom det väsentliga i filosofin, inklusive de kapitel vi ska skriva en essä om till på fredag. Quite interesting, och Malin, jag bryr mig inte om vad du tycker om mitt språkval.

Var på ost, vin och poesikväll härom natten och det var trevligt. Ganska formellt, med bordsherrar, toastmaster och regler om hur man skålar, men det var kul. Vi fick höra en hel del bra inslag och själva stämma in på allsången. Osten varierade; jag kan inte med mögelostar och det är inte bara för deras namn... roqueford är ganska för stark och sur för min smak och brie gör mig illamående. Men färskostarna var goda och jag fick mig en ny favorit i Le Roulé, en fransk, vitlökssmakande ost rullad i kryddor.

 Så här ser Le Roulé ut, en rulle som det kanske låter som

Hur som helst var den jättegod och kvällen jättetrevlig. Jag drack två glas rödvin och blev inte påverkad av det (i alla fall inte märkbart) och då är jag inte sååå förtjust i rödvin.

När det gäller Dimman har jag inte gjort mycket med den; ska försöka att i alla fall avsluta Hannahs bakgrund idag. Har fortfarande hopp om att jag ännu är duktig. Men nu kanske jag ska ta och sätta igång.

Sara

Kommentarer
Postat av: Malin

Angående tiden: har du läst inlägget som jag skrev kring två idag? jag kände nämligen också så.. ;-P skumt.



Angående språkvalet: Vadåå, jag har väl inte klagat? ;-))

2009-08-24 @ 19:38:03
URL: http://bloggtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0