Några dagar senare....

Det är blåsigt som fan här i Linköping, vinden viner i skorstenen som om den ville bryta sig in. Och min frisyr blir otrevlig när jag håller på och cyklar hela tiden i blåsten. Inte kul.

Började universitetet igår, hade upprop och fick träffa klasskamraterna. De verkade trevliga, jag fick kontakt med några stycken. Faddrar från de övre årskurserna visade oss runt på universitetsområdet så nu kanske man hittar där också. Förhoppningsvis. Idag visade de oss runt på stan, vars alla bra ställen finns, och efter det gick jag och ett par andra tjejer och köpte sektionsplagget, vårat plagg är en svart kavaj. Försökte sedan hitta böcker till studierna men fann inga. Får väl kolla på Bokakademin i morgon. Ska ha min första föreläsning då, i filosofi har ajg för mig. Jaja. På kvällen i morgon är det grillfest och det ska jag nog vara med på.

Hittade en genväg när jag cyklade hem idag från stan... nu gäller det bara att hitta den igen... backigt värre var det dock. Jaja, får väl motion i alla fall.

Skrev klart Georginas profil i lördagskväll och lät även min kusin kommentera den ganska dåliga prologen jag skrev för en tid sen. Fick mig några tankeställare. Igår började jag med Hannahs profil men var tvungen att hitta på en tidsaxel - har inte mycket aning om vad som händer och när det händer så jag fick återuppliva mitt sinne för siffror och hitta på en historia och några årtal. Hm. Är inte klar utan ska fortsätta så snart jag kollat någonting på CSN. Nå, nu är jag i alla fall igång igen med skrivandet och även pluggandet. Vi får se hur det går.

Ha det bra!
Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0