Ni ska få ett inlägg!!!

Ska väl göra mat snart... ska iväg klockan sex på en sittning med ost, vin och poesi och ska äta innan. Vill ha sill och potatis! Var och handlade igår och köpte bland annat senapssill, min favorit. Vet dock inte om jag hinner koka ägg innan... Ah, well.

Universitetet går bra, vi har haft ett par föreläsningar i filosofi och det har varit intressant. Har fått några nya begrepp om saker och ting, bland annat på sätt att se på kunskap. Hermeneutik. Vi har fått en läxa, att skriva en essä på en sida, grundad på ett par av kapitlerna i boken. Hehe, har bara köpt en skolbok än så länge, men så länge vi har filosofi så... måste dock kolla målen i konstvetenskap. Jaja. Evalena ringde igår, hon ska flytta nedåt nu på måndag, så hon blir bara en timme bort från mig! That's great. Vi ska träffas nån helg bestämde vi, hon sa att hon skulle komma upp till Linköping.

Dimman går långsamt framåt, har satt igång med Hannahs karaktär och har avslutat tidslinjen om det som hände före Dimmans ankomst. Hmpf, ska göra mer när jag inte fastnar på nätet. Nu vet jag varför det kallas så. Stackars flugan Sara.

Annars händer det inte så mycket, har sökt jobb på Coop, får se om det leder nånstans. Nolle-p fortsätter, har varit på grillfest och filosofiska spelen och ska, som skrivet, på sittning idag. Sen verkar det inte vara så många fler roliga aktiviteter för mig... jo storsittningen och målningen av kavajen ska jag väl gå på. Sedan är nollningen slut och vi är riktiga universitetsstudenter. Jag försöker också hitta en egen lägenhet, men ettor verkar vara sällsynta. Det ska väl gå nån gång att hitta en.

Men nu ska jag gå och koka ägg och potatis. Ha det bra!

Sara
 

Kommentarer
Postat av: karin

kommer du ha tid med ett jobb? :p

2009-08-23 @ 15:40:59
URL: http://kmitimmen.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul, jag håller tummarna på Coopjobbet =)

2009-08-24 @ 19:07:24
URL: http://bloggtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0