Nu är jag i Linköping

Kom hit i går efter sex. Var ganska trött då, efter att ha klivit upp kvart i sex på morgonen i två dagar. Åkte från Boden onsdag morgon och kom fram till mormor och morfars sommarstuga Trollebo i Jämtland. Trevligt att träffa dem igen, morfar visade och en elstolpe och ett träd där blixten hade slagit ner. Morgonen efter var det dags för oss att dra vidare, vi började i ett fint och soligt väder men hamnade i regn och rusk i Örebrotrakten. När vi väl var i Linköping kom vi åt "fel" håll, så vägbeskrivningen min hyresvärd givit mig stämde inte så vi fick stanna på en mack och skaffa oss en karta. Efter det kom vi i alla fall rätt.

Linköping verkar vara en trevlig stad, det lilla jag såg av den. Ska utforska vidare idag, försöka hitta universitetet och sådant där. Jag måste köpa mat också, har bara ärtor och bönor och lite ris. Ah well. Mina hyresvärdar (jag hyr ett rum bara) är bortresta så jag är ensam i huset. Har i alla fall internet. Var korkad för ett par dagar sen och läste inte hur jag skulle exportera en viktig fil från en dator till en annan, så gårdagskvällen tillbringades i lite oro, men det löste sig i morse då jag bara skapade en ny fil. Allt verkade vara i sin ordning. Jaja.

Ska cykla runt lite nu, hur nu det går. Det var nästan ett år sen jag cyklade sist och jag är väl inte riktigt i form. Men det ska nog gå.

Ha det bra!
Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0