Och jag har fortfarande IBitis

Höll på att skriva laget istället för läget på MSN, hittar inte @ på tangentbordet (en fördel med engelska tangentbord är att det tecknet ät lättare att hitta) och svarar ibland på engelsa på tilltal. Å andra sidan säger jag också que en hel del, vilket är franska - men det är inget nytt. Hehe, sa ibland oui på muntliga engelskaprov. Well, det var ju förbjudet att använda svenska så...

Vinkade av yngsta syrran idag, hon ska till Göteborg och kommer inte hem innan jag far nedåt, så det dröjer innan jag träffar henne. Tåget var försenat och hotfulla moln närmade sig, med blixt och dunder. Och det blev verkligen en storm, jag och mamma var på Coop när det började regna. Det var stora droppar dunkade som hagel mot vindrutan.  Exakt när vi kom till till garaget började det ösregna, det blev en verklig flod på marken; vattnet bara forsade. Och det var fortfarande åska. När vi väl kom hem var båda dyngsura så nu sitter jag här i morgonrock och blött hår.

Har fortfarande en hel del böcker att packa ner men nu kom i alla fall lådan med skolsaker ner i förrådet. Det är ju en fördel. Ska packa idag om jag får lust med det annars tar det inte så långt tid imorgon. I morgon måste jag köpa ett USB-minne och lite annat förmodar jag. Jaja.

Var hos Malin igår; det blev dock ingen fest som vi egentligen hade planerat då alla som var bjudna inte kunde komma av en eller annan anledning. Det var bara jag och Malin där, men vi hade kul ändå. Vi började att tävla i en ordlek och gjorde sedan pappersflygplan av papprena vi använde; Malin tog då fram kameran och filmade oss. Vid en intervju där jag berättade om pajen och pizzan i England började jag prata engelska när jag skulle prata svenskan. Ah well, vi hade kul i alla fall.

Nu ska jag se vad jag kan göra åt de där böckerna. Vi hörs!

Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0