Sabla Stockholmsresa:(

Fick en smitta, förmodligen från den där överfulla underjordiska kollektivtrafiken, så nu sitter jag här och snorar, är trött som bara fan och dricker nån sorts vedervärdig medicin som luktar nejlikor men inte smakar som det. Sov inte mycket i natt, vaknade först av att jag frös, sedan vaknade av att jag svettades, samtidigt som jag hade vad jag kallar feberdrömmar. Klara tecken på feber alltså, så jag skippade en föreläsning idag, vilket tog emot då det var konst och föreläsaren är den bästa vi har, give or take filosofiläraren. Inte har jag pluggat mycket idag heller, gjorde klart de flesta litteraturfrågor utom den i Aeniden och läste veckans konst. När jag läste konsten somnade jag och sov bort hela eftermiddagen. Så kan det gå. Det blir ändock en tidig kväll för mig.

Apropå förkylning hittade jag en kul sak på graphjam om svinflunsan. Nej, tvivlar på att jag har den flunsan så ni behöver inte oroa er för mig... fast det gör ni väl ändå inte? Hehe.

song chart memes

Lite sanning ligger nog i det... har ännu inte bestämt mig om jag ska vaccinera mig eller ej. Jaja.

Ska gå nån annan stans nu, uppdaterar snart förmodligen.

Ha det bra!

Sara


Kommentarer
Postat av: ingleplingla

du borde vaccinera dig!! anledning till att de gör det är eftersom de är rädda att "andra vågen" av den kommer vara ännu starkare. Det är den alltid. Men man vaccinerar den i ett försök att utrota den helt! Det är samma baktierier som i spanska influensan, när den härjade. Denna svininfluensa har andra bakterier än den vanliga influensan. Det kan bli så illa att man måste söva ner en och låta den ha en konstjord lunga som kan andas åt en, eftersom man får så mycket slem och kan inte andas själcv. farligt. Min mammma lurade alex att ta den i ett besök till vårdcentralen. Hehe rätt åt han ;). Blev dock inte så glad... Men snälla, TA DEN! jag har ibland funderat på att åka hem för att ta den, eftersom den knappt finns i usa än. Typiskt nog.

2009-11-04 @ 23:44:35
Postat av: Anonym

jag glömde säga, den är farligast för oss, i våran ålder. himla bra va. vi ska tydligen bli sjukast så att du vet.

2009-11-04 @ 23:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0