Slänger in ett inlägg

Jag är trött. Varför började jag med att skriva på engelska när jag är trött? Har svårt för att skifta språk mellan svenska och engelska när någon talar med mig på någon talar med mig på engelska - kan inte prata svenska då. jag har dessutom lagt märke till att jag använder fransk ordförld på frågor. Jaja det går också, så länge jag är tydlig med frågetecken. Rants och dålig stavning skyller jag på trötthet, så anklaga inte mig för något.

Fick just veta att en bok vi skulle ha i historia inte fanns och skulle möjligen ta till efter jul att komma. Kollade på bokus och den fanns till ett bra pris där, så jag beställer när jag betalat den andra räkningen. Gilgamesheposet och de grekiska tragedierna kom idag, vilket är bra för jag behöver läsa dem under nästa vecka. Pluggade lite Azze idag, eller gick igenom det vi hade pluggat idag på biblioteket. På grund av flytt har jag inte hunnit med  mycket, men det funkar. Hon följde med mig hem också och såg min nya lya, om man nu kan kalla den det.

Flytten gick bra, hann packa allt i tid och det gick kvickt att lassa in allt i mina hyresvärdas bil och dra till korridoren. Har tagit bilder, ska nog visa när jag tagit alla flyttbilder. Packade upp alla böcker förutom skolböckerna då jag kom hit och sedan kartongen med skrivbordssaker. Hittade gamla teckningar och en novell jag velat packa upp länge.... funderar på att göra en bokserie kring den:P.

Ska packa upp och dona lite mer när jag skrivit det här samtidigt som jag lyssnar på jullåtar. Ingen tid på året är fel för jullåtar! Då jag är trött och har mycket att göra säger jag adjö nu.

Ha det bra!

Sara


Kommentarer
Postat av: Malin

Jullåtar?? Really?? Galning ;)

2009-10-04 @ 13:10:28
URL: http://bloggtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0