Tid?

Hm, jag måste vattna min begonia. Ska inte döda den här, som jag gjorde med rosorna. Fast å andra sidan, vad är det för fel med en kaktus?:P

Nu har jag köpt nästan alla böcker jag ska ha den här terminen. Vissa av dem ska jag till och med ha resterande kursen, vilket var tur för allt sammans gick i runda slängar på 4000 kr. Nu är Sara fattig:(. Det är tre böcker som saknas, samt en som stod i litteraturlistan som jag inte tänker köpa nu då det inte behandlar den epok vi läser om. Strejkar. Två av böckerna, Gilgamesheposet och de grekiska tragedierna, har jag beställt från internet och de kommer förhoppningsvis någon gång nästa vecka (det hoppas jag verkligen, för vi har seminarium på dem veckan efter) och en bok som inte har kommit än men har lånat några sidor (kapitel ett) av den av en kompis (hon har en så lustig bok där sidorna inte är inbunda varken som pocket eller hardback), så jag är nog ganska väl förberedd. Har börjat sammanfatta litteraturen och har gjort ett veckoschema och ett terminsschema. Imorgon blir det en hel del att göra, men nu vet jag åtminstone vad jag ska göra.

Igår vad jag med om en sorts trafikolycka, som var en aning lustig... på ett sätt. Jag var på hemväg med cykeln och hade stannat alldeles vid kanten för att kolla ett sms. Då var det någon som kom alldeles bakom mig och inte såg att jag hade stannat för cyklisten var på väg att fiska upp sin mobil och såg mig inte. Vi kraschade rakt in i varandra, men som tur blev ingen av oss allvarligt skadade eller cyklarna några bestående men. Förhoppningsvis. Men det är lite lustigt hur snabbt det kan gå, hann varken reagera eller ens bli förskräckt. Så kan det gå.

Idag har jag haft en konstföreläsning som var väldigt intressant, och igår hade jag en lika intressant historieföreläsning och vår första föreläsning i litteratur, som även den var intressant. Gillar alla bilder som konstläraren visar. Jag kan heller inte komma på att någon högstadie- eller gymnasielärare någonsin tagit upp förhistorisk tid, men här tog både historian och konsten upp det. Greeeeeeeeeaaaaaaaat. Efter det skaffade jag resterande konstbok och filosofiboken och mötte upp med Srikanth som bjöd mig på kaffe. Vi hade en diskussion om hinduism och dess konst, bland annat. Intressant.

Nu har jag fått veta på Malins blogg att Uffe Larsson har döttD':. Det var lite av en chock, visserligen har jag inte sett eller hört mycket av honom på senare år, men i alla fall. Rest in peace, Uffe.

Nu ska jag gå, eventuellt till sängen:P. Ha det bra!

Sara


Kommentarer
Postat av: Malin

Läskigt med trafikolycka. Tur att det gick bra!



Tack för länkningen :)

2009-09-29 @ 21:46:11
URL: http://bloggtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0